url فارسی بهتر است یا انگلیسی

url فارسی بهتر است یا انگلیسی

url فارسی بهتر است یا انگلیسی

آیا میدانید که چه دامنه ای بهتر است؟چگونه باید انتخاب کنیم؟اصلا url فارسی بهتر است یا انگلیسی ؟

برای پاسخ به این سوالات با تیم ابر قدرت در دنیای اطلاعات و اخبار وردپرس و seo  یعنی میلاد وردپرس دنبال نمایید تا به همه آنها پاسخ دهیم.

URL فارسی یا انگلیسی، مسئله این است!!

راستی پر مخاطب ترین مقاله های امروز را هم مطالعه کنید:

اصلا URL فارسی یا انگلیسی کدام یک از نظر سئو بهتر است؟

URL ها یا نامک‌ها باید با عبارات فارسی تکمیل شود یا انگلیسی؟ این سؤالی است که بسیاری از کاربران از ما می‌پرسند.

برای اینکه به جواب قطعی برسیم مجبور شدیم که یک A/B تستینگ بر روی URL های وب‌سایت‌های مختلف انجام دهیم.

ببینیم دو وب‌سایت با موضوعات مختلف و دقیقاً در یک مطلب خاص آیا با URL فارسی بهتر جواب می‌گیرد یا URL انگلیسی.

بعد از انجام تست به این نتیجه رسیدیم که URL فارسی نتایج بهتری می‌گیرند.

یکی از دلایل گوگل برای سئو وب‌سایت شما و نمایش سایت شما در نتایج جستجو گوگل این است که کلمه‌ای که کاربر جستجو می‌کند در URL شما باشد. حال آن URL می‌تواند دامین باشد و یا آن اسلاگی که شما برای پست یا صفحه خود در نظر می‌گیرید.

درنتیجه می‌توان گفت چون شما از عبارات فارسی در URL استفاده می‌کنید، سئو بهتری خواهید داشت.

در تستی که انجام دادیم متوجه شدیم سایت‌هایی که از URL های انگلیسی استفاده می‌کنند اما معادل انگلیسی آن متنی که در گوگل جستجو می‌شود را گوگل به‌عنوان یک امتیاز مثبت در نظر می‌گیرد و در نتایج بهتر نمایش می‌دهد.

پس اگر شما مایل نیستید از عبارات فارسی در URL استفاده کنید، می‌توانید از معادل انگلیسی آن متن در URL استفاده کنید.

URL فارسی یا انگلیسی

1. کپی کردن و به اشتراک گذاشتن آن توسط کاربران بسیار راحت‌تر است.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  با عرض پوزش، این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست!

یعنی وقتی کاربر شما می‌خواهد یک URL انگلیسی را به اشتراک بگذارد دیگر UTF8 به هم نمی‌ریزد و به‌صورت یک سری عبارات نامشخص است یک عبارت طولانی را مثل URL های فارسی به کاربر نمایش دهد. پس نکته اول این است که کاربر شما به‌راحتی می‌تواند لینک‌های شمارا به اشتراک بگذارد.

2. شما راحت‌تر می‌توانید لینک‌هایتان را به کاربران ارائه کنید.
به این معنی که اگر یک کاربر در یک سمینار یا جلسه از شما بپرسد چگونه می‌توانم به فلان محصول شما دسترسی داشته باشم؟ خیلی راحت می‌توانید آن URL انگلیسی را بدهید به‌طور مثال wpmilad.ir/demo/ اگر ما این URL را در مرورگر وارد کنیم به‌راحتی به صفحه محصول قالب آریایی دسترسی پیدا می‌کنیم.

پس بهترین روش این است که شما معادل انگلیسی آن کلمه‌ای که می‌خواهید پست و یا صفحه خود بر آن اساس سئو شود به انگلیسی در URL وارد کنید. این موضوع باعث می‌شود بهتر جواب بگیرید تا URL های فارسی.

3. استفاده از فاصله در URL ها
موضوع دیگری که باید مدنظر داشته باشید استفاده از فاصله در URL ها است. بهترین پیشنهاد این است که شما در URL به‌جای فاصله از – یا _ استفاده کنید. پیشنهاد من این است که از – استفاده کنید چون برای کاربران مختلف تایپ آن راحت‌تر است و کاربر بدون نگه‌داشتن دکمه shift می‌تواند از آن استفاده کند و اکثر کاربران می‌دانند – چطور تایپ می‌شود اما تایپ کردن _ توسط کاربر ممکن است کمی سخت باشد.

درنهایت اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، خود وردپرس به‌جای فاصله‌ها برای شما از – در URL های سایتتان استفاده می‌کند.

نتیجه گیری
 چه از url فارسی استفاده کنید چه از url انگلیسی خیلی فرقی ندارد،
مهم این که به شکل اصولی استفاده شه، و سئو به زبان 
url یک سایت خیلی وابسته نیست

 

پایدار و موفق باشید 😀

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
نوشته ایجاد شد 325

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا