نکاتی برای کیورد پلنر گوگل

۷ نکته و حقه برای کیورد پلنر گوگل(که بیشتر سئوکارها از آن اطلاعی ندارند)

۷ نکته و حقه برای کیورد پلنر گوگل(که بیشتر سئوکارها از آن اطلاعی ندارند)

 

سلام به کامل ترین مرجع وردپرس در ایران خوش آمدید.در این مقاله همانطور که قول داده بودیم به معرفی ۷ نکته و حقه برای کیورد پلنر گوگل(که بیشتر سئوکارها از آن اطلاعی ندارند) می پردازیم.

تا انتها پس با میلاد وردپرس همراه شود.

 

 

بیشتر بخوانید:

زمانیکه من از دوستان فیسبوک خودم برای نکات و حقه‌هایی که در گوگل کیوردز پلنر وجود دارد سوال می‌کنم عبارات زیر را می‌شنیدم:

لذا بیشتر تحقیق کردم تا ببینیم چرا چنین اتفاقی می‌افتد.

گوگل کیوردز پلنر فرای حجم‌های جستجو چیزهای بیشتری برای پیشنهاد دادن دارد. در این جا 7 حقه آورده شده تا به شما کمک کند بیشترین بهره را از آن ببرید، و این با نکته‌ای شروع می‌شود که همه شما منتظر شنیدنش هستید.

۱. باز کردن قفل حجم‌های جستجو با همان مقدار

مقاومت گوگل در نشان دادن همان حجم‌های جستجو یکی از ناامید کننده‌ترین مواردی است که در کیورد پلنر وجود دارد. به همین دلیل است که بیشتر سئوها دیگر به کل از این ابزار استفاده نمی‌کنند. برای مثال، به این دو کلمه کلیدی نگاه کنید، هردوی آن‌ها دارای محدوده حجم جستجوی 10 کا تا 100 کا هستند. اما اگر ما این دو کلمه کلیدی را در Ahrefs Keywords Explorer چک کنیم می‌بینیم که در واقع یکی از کلمات کلیدی نسبت به دیگری بیشتر مورد سرچ قرار گرفته است.

لذا دو راه وجود دارد تا بتوانید رایگان  آمار دقیق آن را استخراج کنید.

روش اول:

به ایمپرشن‌های تقریبی برای بیشترین مقدار CPC نگاهی بیاندازید.
شروع به اضافه کردن کلمات کلیدی به طرحتان کنید. می‌توانید به صورت دستی یک لیست از کلمات کلیدی را وارد ابزار ” Get search volumes and metrics ”  (دریافت حجم‌های جستجو معیارها) کنید.
سپس کلمات کلیدی را در ویدیو ایده‌های کلمات کلیدی مورد بررسی قرار دهید و همانطوری آن‌ها را به طرح خودتان اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که گزینه “exact match” (تطابق دقیق) به هنگام فعال بودنتان انتخاب شده باشد.
به ویوی کلمات کلیدی بروید، جعبه‌ای را در بالا می‌بینید، منوی کشویی را باز کنید و اطمینان حاصل کنید که بیشترین CPC تا جای ممکن روی بیشترین مقدارش تنظیم شده باشد.
می‌توانید با کلیک روی سمت راست گراف این کار را انجام دهید.

اکنون به ستون “Impressions”  (ایمپرشن‌ها)  توجه کنید.

در صورتیکه بخواهید تبلیغاتتان را نیز ماه بعد با همان کلمات کلیدی خاص پیش ببرید این گزینه به شما تعدادی تقریبی از ایمپرشن‌های تبلیغاتتان را در دوره ماه بعد می‌دهد.
به این دلیل که شما حداکثر CPC را روی بیشترین مقدارش تنظیم کرده‌اید، این ایمپرشن‌ها باید به حجم سرچ ماهانه واقعی‌تان برای آن کلمه کلیدی نزدیک باشد.
اکنون از Ahrefs Keywords Explorer به‌منظور بررسی دقیق این آمار و ارقام استفاده کنید.

نکته مهم: اندازه‌گیری حجم جستجو یک راه خیلی سخت است اما بی‌شک روشی قطعی می‌باشد.

روش دوم: Keywords Everywhere  را نصب کنید.  Keywords Everywhere یک افزونه کروم است که حجم جستجو و CPC را به وب‌سایت‌هایی که هم اکنون از آن‌ها استفاده می‌کنید اضافه می‌کند: گوگل، یوتیوب، آمازون و غیره. در اینجا این عملیات آورده شده است:

بیشتر بخوان بیشتر بدان  الگوریتم رقص گوگل

نکته: این ابزار برای فایرفاکس نیز در دسترس است.

اما مورد مهم این است که افراد زیادی از آن اطلاع ندارند: این باعث می‌شود که حجم سرچ‌ها نیز درGoogle Keyword Planner قابل دسترس باشد. حرفم را باور نمی‌کنید؟ نگاهی بیاندازید.

باحال است نه؟ مشکل این است که برای استخراج این داده‌ها هیچ راه آسانی وجود ندارد. اما با کمی کد XPath و افزونه Scraper Chrome چنین کاری امکان‌پذیر است. از هر حقه‌ای که استفاده کنید پیشنهاد من این است که کمی نمک این اعداد و ارقام را زیاد کنید.

۲. ده ایده کلمات کلیدی را یکباره با هم مشاهده کنید.

ده ایده کلمات کلیدی را یکباره با هم مشاهده کنید.
ده ایده کلمات کلیدی را یکباره با هم مشاهده کنید.

در اینجا در صورتیکه شما سعی کنید بیش از ده کلمه کلیدی را در Google Keyword Planner وارد کنید چنین اتفاقی می افتد: “خواسته شما رد شد، شما مجوزی ندارید”

اما برای اینکه بتوانید این پیغام را دور بزنید یکی یکی آن‌ها را بنویسید. سپس با زدن چک باکسی که در بالای لیست قرار دارد آن‌ها را به طرح یا پلنتان اضافه کنید و گزینه “select all XXX” را انتخاب کرده و “add to plan“ را بزنید.

ده ایده کلمات کلیدی را یکباره با هم مشاهده کنید.
ده ایده کلمات کلیدی را یکباره با هم مشاهده کنید.

اکنون بیاید برای 743 پیشنهاد را  برای کلمه کلیدی “سئو” انجام دهیم.
و سپس پیشنهادات را برای 10 کلمه کلیدی دیگر تکرار کنیم (در کل 11 کلمه  کلیدی).
اکنون اگر ما به تب Historical Metrics زیر Keywords برویم تمام کلمات کلیدی که اضافه کرده‌ایم را می‌بینیم و از همه بهتر لیست کلمات کلیدی تکراری را به صورت اتومات حدف می‌کند.
لذا هیچ کلمه کلیدی تکراری‌ای وجود ندارد. به صورت پیش‌فرض آن‌ها به ترتیب الفبا نشان داده می‌شوند.
اما می‌توانید براساس حجم جستجو رقابت یا هرچیزی که دوست دارید آن را مرتب کنید.

۳. کلمات کلیدی رقیبانتان را بدزدید!

Google Keyword Plannerمی‌تواند پیشنهادات کلمه کلیدی را از url تولید کند.
آیا می‌دانید می‌خواهم از این به چه چیزی برسیم؟
شما می‌توانید جاسوسی رقبایتان را بکنید و کلمات کلیدی‌شان را بدزدید.  تنها یکی از urlهای آن‌ها را گیر بیاورید،
آن را پیست کنید و از منوی کشویی “Entire site” (کل سایت) را انتخاب کنید. 2274 پیشنهاد برای کلمه کلیدی.

کلمات کلیدی رقیبانتان را بدزدید
کلمات کلیدی رقیبانتان را بدزدید

اگر کلمات کلیدی زیادی را که مرتبط به برند رقیبتان است را دیدید همان کاری که ما می‌کنیم بکنید
و از یک فیلتر برای استخراج آن‌ها استفاده کنید.

Filter > keyword text > brand name را پاک کنید و برای چند رقیب دیگر نیز این کار را تکرار کنید تا ایده‌های کلمات کلیدی تازه‌تری داشته باشید.

کلمات کلیدی رقیبانتان را بدزدید
کلمات کلیدی رقیبانتان را بدزدید

۴. کلمات کلیدی که افراد معمولا می‌خواهند را بیابید

دانستن اینکه مخاطبین شما چه سوالاتی می‌پرسند برای اینکه بتوانید ایده‌های محتوایی مطرح کنید بسیار به درد می‌خورد. به‌همین دلیل است که ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی همانند Answer The Public بسیار مشهورند.

اما شما نیاز ندارید که برای اینکار از یک ابزار جداگانه دیگر استفاده کنید،
با کمی حقه شما می‌توانید این کار را در Keyword Planner. انجام دهید.
Filter > Keyword text > contains > یکی از موارد زیر را وارد کنید:
چه کسی، چه چیزی، چرا، چه زمانی، کجا، و چگونه. این فرآیند را برای 5 فرضیه دیگر انجام دهید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  اموزش سئو با گوگل پلنر
کلمات کلیدی که افراد معمولا می‌خواهند را بیابید
کلمات کلیدی که افراد معمولا می‌خواهند را بیابید

زمانیکه کارتان تمام شده چنین اتفاقی می‌افتد:

کلمات کلیدی که افراد معمولا می‌خواهند را بیابید
کلمات کلیدی که افراد معمولا می‌خواهند را بیابید

نتیجه: 211 پیشنهاد با نوع سوالی

  • ساختن لینک چیست؟
  • بهینه‌سازی موتور جستجو چیست؟
  • بهترین ابزار سئو چیست؟

این فرآیند را دوباره برای کلمات کلیدی متفاوت دیگری انجام دهید تا یک لیست بزرگ از کوئری‌های سوالی بسازید.

نتایج فیلتر شده را هربار به پلن خودتان اضافه کنید. شما حتی می‌توانید یک گروه تبلیغاتی برای این عبارات ایجاد کنید.

کلمات کلیدی که افراد معمولا می‌خواهند را بیابید
کلمات کلیدی که افراد معمولا می‌خواهند را بیابید

این کار در صورتیکه شما پلن خود را اکسپورت کنید فیلتر کردن این عبارات را در اکسل/ گوگل شیتز ساده‌تر می‌سازد.

۵. کلمات کلیدی سودمند را با نگاه به مناقصات پیشنهادی بیابید

پیشنهادات کلمات کلیدی خیلی خوب است، اما از کجا می‌دانید که کدام یک به درد کسب‌وکارتان می‌خورد؟

شما می‌توانید به صورت دستی این بررسی را انجام دهید،
اما این کار ساده‌ای نیست به خصوص اگر صدها یا هزاران ایده برای کلمات کلیدی‌تان داشته باشید.

توصیه من چیست؟ از ستون “Top of page bid high range” (بالاترین قیمت صفحه (محدوده بالا) ) استفاده کنید.

در اینجا تعریف گوگل از آن آورده شده است:

بالاترین قیمت صفحه (محدوده بالا) نشان دهنده محدوده وسیعی است ک تبلیغ‌کنندگان برای بالاترین مقدار قیمت صفحه کلمات کلیدی براساس مکان یا تنظیمات شبکه جستجویتان پرداخته‌اند. CPC متوسط کلمات کلیدی شما می‌تواند متغیر باشد.

می‌دانم به چه فکر می‌کنید: جاش، به نظر می‌آید که این تبلیغ متعلق به ادرودز است، این چه نفعی برای سئو دارد؟

ساده است. اگر مردم دوست دارند که برای این کلمه کلیدی قیمت بالا بدهند، باید تبدیل به فروش شود.
و اگر ترافیک گوگل تبدیل به فروش یا ایجاد سرنخ شد، به نظر می‌آید که ارزش این را دارد که آن را دنبال کرد و برایش به دنبال گرفتن رنک بود.

برای اینکه براساس این ستون مرتب‌سازی را انجام دهید، روی عنوان ستون کلیک کنید.
اطمینان حاصل کنید که به صورت بالا به پایین مرتب شده باشد، و سودمندترین کلمات کلیدی به بالا انتقال پیدا می‌کنند.

9 بار از 10 بار، اینکار فورا باعث می‌شود که کلمات کلیدی با مقاصد تجاری آشکار شوند.

کلمات کلیدی سودمند را با نگاه به مناقصات پیشنهادی بیابید
کلمات کلیدی سودمند را با نگاه به مناقصات پیشنهادی بیابید

اما یک نکته طلایی هست:
این ستون را به صورت صعودی مرتب کنید تا عبارات جستجوی علمی را بیابید.
این‌ها معمولا موضوعات خوبی برای پست‌های بلاگند.

۶. حجم کلمات کلیدی را در مناطق محلی بررسی کنید، حتی تا سطح شهر

بیشتر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی قادرند که به شما بگویند چند نفر به دنبال یک عبارت در ایالت‌های خاص، دیگر شهرها و دیگر نواحی محلی هستند.
آن‌ها تنها حجم جستجو را برای کل کشور نشان می‌دهند.
چنین حجمی تقریبا به درد نخور است مگر اینکه حرف از سئوی محلی به میان بیاید.
فرض کنید که شما لوله‌کش هستید.
ما با استفاده از ایمپرشن‌ها  (که حقه اول در حجم جستجوست) می‌بینیم که عبارت لوله‌کش حدودا 286 کا ایمپرشت را در 30 روز بعد دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  rss چیست
حجم کلمات کلیدی را در مناطق محلی بررسی کنید، حتی تا سطح شهر
حجم کلمات کلیدی را در مناطق محلی بررسی کنید، حتی تا سطح شهر

اما لوله‌کش‌ها نمی‌توانند در کل کشور خدمات‌رسانی کنند. این کار غیرممکن است.
اتفاق باحالی که در Google Keyword Planner افتاده این است که شما می‌توانید ایمپرشن‌های تخمینی را برای محلی‌ترین نواحی مشاهده کنید.
حتی برای شهرهای خاص. تنها شروع به تایپ مکانی در فیلتر مکان در بالا کنید.
بیایید شهر لس‌آنجلس را باهم امتحان کنیم.

حجم کلمات کلیدی را در مناطق محلی بررسی کنید، حتی تا سطح شهر
حجم کلمات کلیدی را در مناطق محلی بررسی کنید، حتی تا سطح شهر

اکنون می‌بینیم که لوله‌کش تنها داری 12 کا ایمپرشن در ماه است.

خیلی باحال است، نه؟

این نه تنها برای کسب‌وکارهای محلی خوب است
بلکه شما می‌توانید از آن به منظور دانستن معروف‌ترین مکان‌هایی که این عبارت برایشان دانستن می‌شود استفاده کنید.

تنها کلمه کلیدی را در پلن خودتان اضافه کنید، من “طعم هندرسون” را اضافه می‌کنم.
اکنون به بخش خلاصه پلن ‌ان بروید، “All Locations” را در فیلتر مکان انتخاب کنید
و به بخش جعبه مکان‌ها بروید، لیستی از برترین کشورها که این کلمه کلیدی را سرچ کرده‌اند مشاهده می‌کنید.

نکته: اطمینان حاصل کنید که ابتدا فیلتر مربوط به مکان را پاک کنید.

می‌توانید ببینید که برای عبارت “طعم هندرسون” 94 درصد از تمام ایمپرشن‌ها ناشی از ایالت متحده آمریکا هستند.
خیلی شگفت‌آور است چون این یک ادویه انگلیسی می‌باشد.

اما شما حتی می‌توانید بیشتر موشکافی کنید.
با دانستن اینکه بیشتر سرچ‌ها در UK انجام می‌شوند ما می‌توانیم UK را به عنوان مکانی در فیلتر مکان قرار دهیم.
اکنون جعبه مکان نواحی محلی بیشتری را نشان می‌دهد.

حجم کلمات کلیدی را در مناطق محلی بررسی کنید، حتی تا سطح شهر
حجم کلمات کلیدی را در مناطق محلی بررسی کنید، حتی تا سطح شهر

93.1 درصد از تمام سرچ‌ها در انگلستان است.
اکنون بهتر است از منوی کشویی استفاده کنید تا این گزینه‌ها را محدود به کشورها سازیم.

حجم کلمات کلیدی را در مناطق محلی بررسی کنید، حتی تا سطح شهر
حجم کلمات کلیدی را در مناطق محلی بررسی کنید، حتی تا سطح شهر

17.1 درصد در یورکشایر جنوبی، و 8.7 درصد در لندن،به نظر می‌رسد که این ادویه بین لندنی‌ها نیز معروف است (به دلایلی).

حجم کلمات کلیدی را در مناطق محلی بررسی کنید، حتی تا سطح شهر
حجم کلمات کلیدی را در مناطق محلی بررسی کنید، حتی تا سطح شهر

اکنون بیایید به شهرها نگاهی بیاندازیم:

8 درصد در شفیلد، خیلی عجیب است این ادویه اینجا ساخته شده است!

۷. ببینید که افراد از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند ( و باید بهینه‌سازی‌تان را برای چه دستگاه‌هایی انجام دهید)

ممکن است مردم از انوع دستگاه‌ها برای بروز کردن وب استفاده کنند،
از جمله تلفن‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها، و تبلت‌ها. هرکدام از این‌ها دارای صفحات نمایش متفاوتند
، بدین معنی که سخت است سایتتان را برای تمام آن‌ها بهینه‌سازی کنید.

برای روشن‌تر کردن این موضوع بخشی از پست مربوط به ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی در دستکتاپ اینگونه به نظر می‌رسند:

در حالیکه متن کاملا خواناست، خواندن بعضی از اعداد در صفحات نمایش کوچک سخت است.
این باعث می‌شود کاربر تجربه خوبی نداشته باشد. اما نکته قابل ذکر این است که:
من در جریانم بیشتر افرادی که این متن را می‌خوانند با دسکتاپ این کار را انجام می‌دهند.
چگونه فهمیدم؟ در Google Keyword Planner چک کردم.

ببینید که افراد از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند ( و باید بهینه‌سازی‌تان را برای چه دستگاه‌هایی انجام دهید)
ببینید که افراد از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند ( و باید بهینه‌سازی‌تان را برای چه دستگاه‌هایی انجام دهید)

برای انجام اینکار یک کلمه کلیدی را در پلن خود اضافه کنید و به Plan Overview (چشم اندازی از پلن) بروید.
به بخش Devices در نوار ایمپرشن‌ها نگاهی بیاندازید.
این به شما نشان می‌دهد که درصد ایمپرشن‌های شما از چه دسته دستگاهیست.

ببینید که افراد از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند ( و باید بهینه‌سازی‌تان را برای چه دستگاه‌هایی انجام دهید)
ببینید که افراد از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند ( و باید بهینه‌سازی‌تان را برای چه دستگاه‌هایی انجام دهید)

 

ممنون که تا انتها با میلاد وردپرس همراه شدید.

 

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]
نوشته ایجاد شد 121

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا