روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو روش هایی است که به وسیله لن سایت اختصاصی خود را بهینه میکنید.
سئو بلک در این اموزش به معرفی این رش پرداخته است.

موتورهای جستجو

موتورهای جستجوگر مجموعه‌ای از نرم افزارها و سخت افزارها هستند که می‌توانند در یک فضای مشخص در میان حجم گسترده‌ای از داده ها، اطلاعات یا داده‌های مد نظر کاربران یا نرم افزارها را جستجو کنند.

این جستجو می‌تواند روی هارد دیسک کامپیوتر شما، روی حافظه‌ی موبایل شما، در یک پایگاه داده یا در فضای وب انجام شود.

اگر موتور جستجو در فضای وب به دنبال اطلاعات بگردد، به آن موتور جستجوگر وب گفته می‌شود.

گوگل و یاهو، دو نمونه از موتورهای جستجوگر وب هستند و از جمله معروف‌ترین موتورهای جستجو محسوب می‌شوند.

موتورهای جستجو
موتورهای جستجو

اصول SEO (بهینه سازی موتور جستجو)

سااخت عنوان دقیق و منحصر به فرد برای صفحه ها

عنوان صفحه ها را با تگ Title مشخص کنید.

تگ title به موتورهای جستجو و کاربران می گوید که موضوع آن صفحه در چه رابطه ای است. عنوان می بایست در تگ title صفحه HTML قرار گیرد. در حالت ایده آل تمام صفحه های یک وب سایت می بایست عنوان خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشند.

عنوان صفحه ها را با تگ Title مشخص کنید.
عنوان صفحه ها را با تگ Title مشخص کنید.

خوشبختانه تمام CMS (نرم افزارهای مدیریت محتوا مانند جوملا، دوراپل، وردپرس و غیره) بصورت خود کار متاتگ ها را ایجاد می کنند و در فیلدهای مختلف اطلاعات مورد نیاز را از کاربر می گیرند اما اگر قرار است خودتان وب سایت جدیدی راه اندازی کنید می بایست تگ را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  سئو گوگل مپ
عنوان صفحه ها را با تگ Title مشخص کنید.
عنوان صفحه ها را با تگ Title مشخص کنید.

عنوان صفحه (title) در نتایج جستجو نمایش داده می شود.

اگر یک صفحه در نتیجه جستجو نمایش داده شود محتوای موجود در تگ title در اولین سطر نتیجه جستجو قرار می گیرد. این کار باعث می شود کاربر بداند که صفحه یافته شده با آنچه جستجو کرده است مرتبط است یا خیر.

عنوان یا title صفحه می بایست با دقت انتخاب شود سعی کنید در عنوان از کلمات کلیدی مرتبط مانند مکان، نام ابزار یا سرویس خاص و اطلاعات کلیدی دیگر استفاده کنید. انتخاب صحیح عنوان تاثیر زیادی در SEO دارد.

 

بهترین اقدامات

عنوان صفحه (Title) را با دقت طوری انتخاب کنید که محتوای صفحه را شرح دهد

عنوان صفحه را طوری انتخاب کنید که با متن و محتوای صفحه در ارتباط باشد و بتواند شرح بسیار کوتاه و مختصری از آن باشد.

از انتخاب عنوان بی ربط و نامرتبط با محتوای صفحه اجتناب کنید.
هرگز از عناوین پیش فرض صفحه های HTML مانند Untitled یا New Page استفاده نکنید.

برای هر صفحه از وب سایت یک عنوان منحصربه فرد انتخاب کنید

هر کدام از صفحه های وب سایت می بایست دارای عنوان خاص خود باشد. این کار به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه های مختلف سایت را از یکدیگر متمایز کنند.

از انتخاب یک تگ عنوان برای کل صفحات سایت و یا گروهی از صفحات اجتناب کنید.

عنوان را کوتاه ولی توصیفی انتخاب کنید

عنوان نباید طولانی باشد. Title را کوتاه ولی در عین حال با مفهوم و مرتبط برگزینید. موتورهای جستجو عنوان های طولانی را در نظر نمی گیرند.

از ساخت عنوان های بزرگ و طویل خودداری کنید.
سعی کنید در عنوان، کمتر از کلمات غیرکلیدی و حروف اضافه استفاده کنید.
روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

دیگر روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

انتخاب نام و توصیف تصاویر(Alt Tags)  : تصاویر به کار رفته در وب سایت باید از طریق تگ Alt بهینه سازی و قابل توصیف شوند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  الگوریتم برت گوگل

8- باید اطمینان حاصل شود که ساختار کدنویسی معتبر (valid) و معماری سایت استاندارد است.

9- باید اطمینان حاصل شود که وب سایت برای نمایش در تلفن هوشمند و تبلت و دیگر دستگاه ها بهینه و واکنش‌گرا(ریسپانسیو) است.

10 – باید اطمینان حاصل شود که صفحات سایت با سرعت مناسبی بارگذاری می شوند. سرعت سایت از عوامل بسیار مهم در رتبه‌‌بندی گوگل است و حتی موجب کم یا زیاد شدن نرخ خروج از سایت (Bounce rate) می شود.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
نوشته ایجاد شد 118

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا