تولید محتوا در سال 2020

تولید محتوا در سال 2020

تولید محتوا در سال 2020

“تولید محتوا در سال 2020”

آیا میدانید در سال 2020 چه تغییراتی در تولید محتوا ایجاد میشود؟آیا میدانید تولید محتوای خوب در سال2020 چگونه است؟

گوگل چه فاکتور هایی برای تولید محتوای مناسب در سال 2020 را مهم میداند؟

در ادامه با این مقاله بسیار زیبا از میلاد وردپرس همراه باشید.

تولید محتوا در سال 2020
تولید محتوا در سال 2020

آموزش تولید محتوای سال 2020

به سال 2020 رسیدیم و فقط متخصصین سئو می‌دانند که طی یک دهه گذشته چه تغییرات عمیقی در این حوزه صورت گرفته است.

در سال 2010، هنوز با چیزهایی مثل Panda یا Hummingbird یا RankBrain یا BERT برخورد نکرده بودیم (ادامه مطلب آموزش تولید محتوا الگوریتم های گوگل را تشریح می دهیم) در آن زمان، بسیاری از ما فکر می‌کردیم محتوای سئو فقط  موارد ذیل را شامل می‌شود و بر اساس آن آموزش تولید محتوا را انجام می دادیم:

  • اضافه کردن کلیدواژه هدف به محتوا و X بار اضافه کردن گونه‌های مختلف کلیدواژه در محتوا
  • اطمینان از این که آن کلیدواژه در برخی مکان‌های جادویی مثل تگ عنوان، توضیحات مِتا، بخشH1 (Heading 1) و این قبیل جاها اضافه شده باشد.
  • نوشتن حداقل، x کلمه آن هم به این دلیل که آن x کلمه خاص روی رتبه ما تأثیر جادویی دارد.

اما الگوریتم گوگل، تکامل یافت.

حالا ما می‌دانیم (یا باید بدانیم) که بالا بردن رتبه (Rank) محتوا با قرار دادن کلیدواژه‌ها در محل‌های مناسب و فریب دادن گوگل انجام نمی‌شود بلکه این کار، تنها با فراهم کردن یک تجربه استثنائی برای جستجو کنندگان، میسر است.

پس دقیقاً چه طور باید از کلیدواژه‌ها استفاده کنیم؟

برای پاسخ به این سؤال، لازم است یک گام به عقب برویم و دقیقاً توضیح بدهیم که نوشتن محتوا برای جستجو دقیقاً به چه معناست.

آموزش تولید محتوا سئو شده

منظور از محتوای سئو (SEO Content) چیست؟

محتوای سئو (SEO Content)، محتواییست که با هدف افزایش رتبه در موتورهای جستجو نوشته می‌شود. اما بسیاری از متخصصین سئو، این روش محتوا نویسی را قبول ندارند.

علت آن این است که “محتوای سئو” دلالت بر محتوایی دارد که به جای انسان، موتور جستجو را هدف قرار می‌دهد و این خوب نیست.

چرا؟

چون الگوریتم گوگل، به خودی خود یک جستجوگر است که ماهیت برنامه‌ای دارد.

اگر این الگورتیم در تلاش است آن‌چه را که ملاقات‌کنندگان انسانی به عنوان بهترین نتیجه برمی‌گزینند، مدلسازی کند، پس می‌توان گفت که پاسخ سؤال “چه طور رتبه خود را بالا ببریم؟” این است که: “طوری بنویس که برای جستجو کنندگان بهتر باشد“.

بنابراین، اگر محتوایی که گوگل قصد تعیین رتبه آن را دارد، از این نوع است، پس نوشتن “محتوای سئو” یعنی نوشتن به طریقی که مردم لذت ببرند. درست است؟

نه کاملاً. قضیه کمی مفصل‌تر است.

آموزش چه طور محتوای محتوای سئو پسند بسازم؟

محتوای سئو پسند، محتواییست که به منظور سؤال جستجوکنندگان، به طور واضح و جامع پاسخ داده و از درجه بالایی از تخصص، اعتبار و اطمینان برخوردار است.

اجازه‌دهید موضوع را بیشتر بشکافیم.

محتوايي که منظور جستجوکننده را از سؤال، پاسخ دهد

محتوای سئوپسند، محتواییست که قبل از هر چیز به سؤال جستجو کننده بهترین جواب را ارائه می‌دهد.

این یعنی موضوع آن صفحه به خودی خود توسط سؤالاتی دیکته شده باشد که مخاطبین شما در حال پرسیدن هستند.

همچنین، این یعنی همه محتواها برای مخاطبین جستجو کننده، مناسب نیستند. برخی محتواها برای رهبری افکار یا به عنوان خبر نوشته می‌شوند (ایده‌های جدید = عدم وجود تقاضای جستجو). برخی دیگر از محتواها نیز برای جذب مشارکت اجتماعی نوشته می‌شوند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  الگوریتم پاندا گوگل چیست

ما محتواها را با اهداف بسیار متنوعی می‌نویسیم پس نباید انتظار داشته باشیم که تمام صفحات ما در موتورهای جستجو رتبه بالایی به دست آورند.

این یعنی به جای این که سعی کنید کلیدواژه‌هایی را که شاید اساساً از ابتدا برای مخاطب جستجو نوشته نشده‌ باشند، در  تمام صفحاتتان پخش کنید، بهتر است به تقویم ویراستاری خود موضوعاتی را اضافه کنید که مخاطب جستجو کننده روی آن‌ها تمرکز دارد.

محتوایی که واضح و فراگیر است

وقتی سؤالی می‌پرسید، کدام را ترجیح می‌دهید؟ محتوایی درهم و برهم، مبهم و بی معنا؟ یا محتوایی که مستقیم، مشخص و صریح است؟

پاسخ این سؤال واضح هست اینطور نیست؟ گوگل نیز همین‌طور فکر می‌کند.

اما صحبت در مورد گرامر و طرز بیان، چندان جذاب و هیجان‌انگیز نیست. به نظر می‌رسد متخصصین سئو، ترجیح می‌دهند به جای آن در مورد موضوعاتی نظیر پردازش زبان طبیعی صحبت کنند.

اما محتوایی که خوب نوشته نشده می‌تواند دقیق‌ترین تحقیقات علمی را نیز خراب کند، پس این قبیل عوامل، اهمیت دارند.

ابزارهایی مثل Grammar & Refinements را در نرم‌افزارهایی مثل Microsoft Word دست کم نگیرید.

  • کلمات ساده‌تر را جایگزین کلمات پیچیده کنید.

  • مختصرگویی را جایگزین زیاده‌گویی کنید.

  • اصول دستوی زبان را رعایت کنیم.

و خیلی چیزهای دیگر…

گوگل، برای محتوای جامع ارزش قائل است. کافیست به راهنمای گوگل در این زمینه نگاهی بکنید:

“صفحاتی که محتوای اصلی آن‌ها رضایت‌بخش و جامع است، بالاترین رتبه را دارند.”

یا در وب‌لاگ مدیر سایت می‌گوید:

سؤال: گوگل چه مقاله‌ای را کیفی می‌داند؟ پاسخ: مقاله‌ای که در موردش بتوانید به این سؤال، جواب بله بدهید: آیا این مقاله، توضیح جامع و کاملی در مورد موضوع می‌دهد؟ بنابراین، باید موضوعات را مو شکافی کنید و به سؤالات مخاطب جستجوی خود جواب‌های صریح بدهید.

تخصص، اعتبار و امانت

در صنعت سئو، موضوعی که از تخصص، اعتبار و امانت کافی برخوردار است، هرگز از فقدان توجه رنج نمی‌برد.

بعدها می‌توانید دو مقاله زیر را نیز در این زمینه مطالعه کنید:

محتوای سئوپسند محتواییست که بتواند به سؤالات جستجو کنندگان به طور واضح و جامع پاسخ دهد و سطح بالایی از تخصص، اعتبار و امانت‌داری در آن رعایت شده است.

شاید یکی بپرسد: “اما به کلیدواژه‌ها اشاره‌ای نکردید.”

خوشحالم که به این موضوع توجه کردید. چون حالا زمان آن است که فیلی که در اطاق هست را به شما نشان دهیم.

آیا کلیدواژه‌ها یا همان کلمات کلیدی در سئو اهمیت دارند؟

نحوه ردیابی کلمات کلیدی چگونه است؟ مقاله آموزش ردیابی کلمات کلیدی را مطالعه نمایید.

اگر  راه به دست آوردن ترافیک جستجوی ارگانیک به سایتمان، پاسخ دادن صریح به سؤالات، آن هم با درجه بالایی از تخصص باشد، کلیدواژه‌ها کجا وارد صحنه می‌شوند؟

توضیح: ترافیک اورگانیک، ترافیکیست که بدون استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و صرف هزینه وارد سایتمان می‌شود.

چه طور باید از کلیدواژه‌ها استفاده کنیم و اساساً آیا کلیدواژه‌ها در اینجا نقشی دارند؟

کلیدواژه‌ها: ورودی در برابر خروجی

خیلی راحت می‌توانیم به عقب بنگریم و به نمونه‌های circa-2010 SEO بخندیم ولی گاهی اوقات، نوشتارهای جستجوی امروزی  ما نیز، چندان بهتر از آن‌ها نیست.

این اتفاق، زمانی رخ می‌دهد که ما به نویسندگان خود یک کلیدواژه می‌دهیم و به آن‌ها می‌گوییم: “x دفعه آن را بهینه‌سازی کن”. در این صورت، تمرکز آن‌ها بر این جمله خواهد بود: “چه طور می‌توانم این کلیدواژه‌ها را در محتوای خودم بگنجانم؟” (که احتمالاً باعث خواهد شد اشکشان در بیاید). در حالی که آن‌ها باید روی این سؤال تمرکز کنند: “چه طور می‌توانم سؤالی را که جستجو کنندگان به دنبال آن هستند، حدس بزنم و پاسخ مناسب به آن بدهم؟”

بیشتر بخوان بیشتر بدان  الگوریتم موش کور

باید به خاطر بسپاریم که کلیدواژه‌ها ورودی هستند.

هنگام نوشتن برای جستجو، در واقع ما داریم خروجی را تولید می‌کنیم.

بنابراین، به جای پرسیدن این سؤال که “چه طور می‌توانم این کلیدواژه را لحاظ کنم؟” باید تولید محتوای خود را با این سؤال شروع کنیم: “چه طور می‌توانم به این سؤال جواب بدهم؟”

این ما را به نکته بعدی که می‌خواهم ذکر کنم، می‌رساند.

انتقال از کلیدواژه به سؤال

تصور کنید ما از لغت “کلیدواژه‌” فاصله گرفته‌ایم و از نام “جستجو” یا “سؤال” استفاده می‌کنیم.

نظرتان چیست؟ در این صورت، چقدر احتمال دارد که به جای این که موضوع را کپی کردن لغت داخل محتوا بدانیم، به موضوع مانند سؤالاتی فکر کنیم که باید پاسخ آن داده شود؟

من فکر می‌کنم احتمالش خیلی زیاد است.

استفاده از لغت “کلمات کلیدی “، می‌تواند پیامدهای ناخواسته‌ای نیز داشته باشد:

  • این کار، ما را روی کلیدواژه‌های پرجستجو (Head Termها) قفل نموده و باعث می‌شود از کلیدواژه‌های طولانی ارزشمند غافل شویم.
  • اصطلاح کلیدواژه، فقط یک لغت را به ذهن متبادر می‌کند.
    ولی در واقع، این لغت، همه عباراتی را که دیگران به عنوان عبارت جستجو تایپ می‌کنند،
    شامل می‌شود و می‌تواند از 2 لغت تا 20 لغت را شامل شود.
  • باعث می‌شود ما (یا مشتریان یا کارفرمایان ما) نسبت به چند کلیدواژه خاص، دچار وسواس شویم
    و صدها یا هزاران جستجوی دیگر را که می‌توانند ترافیک خوبی را به سمت سایت ما جذب کنند، فراموش کنیم.

کلیدواژه‌ها، موجودات شیطانی نیستند ولی نحوه گفتگوی ما راجع به آن‌ها پیامدهای خاص خود را دارد.

 

بیشتر بخوانید:

امروز سوپرایزی برای تمام محتوا نویسان سایت داریم
و از مهمترین و بزرگترین تغییری که گوگل در سال 2020 برای همه سایت ها و کسانی که محتوا تولید میکنند
پرده برداری میکنیم.

تولید محتوا در سال 2019 چگونه بود؟!

اگر با ترفند ها و تکنیک های تولید محتوا اشنایی ندارید ،
پیشنهاد میکنیم که مقاله تکنیک و ترفند های تخصصی تولید محتوا را مطالعه فرمایید تا از نکات تولید محتوا در سال گذشته با خبر شوید
چون اکثر نکات قبل همچنان پا برجاست به جز نکاتی که امروز در این مقاله فرا میگیرید.

همان طور که میدانید روش های تولید محتوا برای سایت متوع است و هر کدام از این روش ها دارای نکاتی مهم است
تا خواننده جذاب و همچنین از نظر گوگل هم مفید باشد تا رتبه خوبی در جستجوی گوگل کسب کند.

تغییر اساسی گوگل برای تولید محتوا در سال 2020 برای مربوط به محتوای متنی میشود.
به نام شخصی سازی محتوا اما نکته ای در این شخصی سازی وجود دارد دارد

به همین دلیل ابتدا شخصی سازی را برای شما تعریف میکنیم.

شخصی سازی

شخصی سازی در واقع هدف قرار دادن محتوایی است
که برای افراد بر اساس نیازها و منافع آنها طراحی شده است.

به عبارت ساده تر شخصی سازی یعنی ارسال محتوا طبق سلیقه ی مخاطب!.
چرا این مهم است؟
با وجود سیل محتوا، افراد فقط چیزی را می خوانند که مربوط به آنها بوده و برای آنها ارزشمند است.
و متأسفانه بقیه مطالب نادیده گرفته خواهند شد و هرگز خوانده نخواهند شد.

 

تغییرات تولید محتوا در سال 2020

با توجه به تعریف بالا بهترین متن از نظر سئو 2000 کلمه نمیباشد

بیشتر بخوان بیشتر بدان  چرا از کلمه کلیدی فقط یک‌بار در مطالب باید استفاده شود

ینی هر چه متن کمتر ولی به سوالی که فرد در ذهن دارد بهتر حواب دهد در گوگل رتبه بهنری در یافت میکند.

 

آشنایی با نحوه عملکرد گوگل در سال های اخیر

تاریخچه BERT و گوگل در زمینه کلیدواژه‌ها

BERT در صف طولانی به روزرسانی‌هایی که گوگل برای درک زبان انسان انجام داده است، در مکان آخر ایستاده است.

اگرچه استفاده گوگل از یک سیستم هوش مصنوعی به عنوان ابزاری که به او در درک پیچیده‌ترین سؤالات کاربران کمک می‌کند، تحسین برانگیز است ولی نباید به عنوان یک اتفاق قافلگیر کننده جدید به آن نگاه کنید.

آشنایی با الگوریتم پاندا

گوگل در سال 2011، Panda را معرفی کرد.
Panda یک الگوریتم به روزرسانیست که تمرکز آن روی ترویج سایت‌ها و صفحات کیفی و کاهش تعداد سایت‌ها و صفحات کم ارزش (که تنها با کمک کلیدواژه‌ها قصد بالا بردن رتبه خود را دارند) است.

آشنایی با الگوریتم مرغ مگس خوار هامینگبیرد

گوگل همچنین در سال 2013 با کمک Hummingbird، الگوریتم خود را طوری بازنویسی کرد که به جای رتبه‌بندی محتوا توسط کلیدواژه‌ها، درک بهتری از معنای پشت کلمات موجود در سؤالات کاربران به دست آورد.

دوباره می‌بینیم که گوگل می‌خواهد تولیدکنندگان محتوا را به فضایی فراتر از درج کلیدواژه‌ هدایت کند تا به جای تکرار کلمات در محتوایمان، روی پاسخ دادن به سؤالات تمرکز کنیم.

آشنایی با الگوریتم رنک برین

در سال 2015، گوگل RankBrain را معرفی کرد. جزئی از الگوریتم جستجو متشکل از یک ماشین یادگیری جدید که می‌تواند به سؤالات گیج‌کننده یا سؤالاتی که قبلاً مشابه آن‌ها دیده نشده بود، نتایج مرتبط ارائه دهد.

و حالا BERT را داریم که گوگل می‌گوید امید دارد با کمک آن این امکان را برای جستجوکنندگان فراهم کند که ” از کلیدواژه‌ها فراتر رفته و با حس طبیعی‌تری جستجوهای خود را انجام دهند”.

گوگل همیشه دلش می‌خواست محتواهایی را بالاتر ببرد که به سؤالات ما پاسخ کامل می‌دهند. این قبیل محتواها سزاوار رفتار بهتری هستند.

من فکر می‌کنم احتمالاً این به این معناست که باید در کلماتی که مخاطبین ما برای جستجو به کار می‌برند،
منتظر گوناگونی و تنوع بیشتری باشیم.
در نتیجه، باید به سؤالاتی که در کنسول جستجوی گوگل مطرح می‌کنیم، دقت کنیم و از آن برای بهبود محتوای جستجویمان استفاده کنیم.

هدف و وسیله را درنظر داشته باشید

همان‌طور که جان مولر (از اعضای گوگل) اخیراً گفت: بعد از این که از روش‌های جستجوی مخاطب خود آگاهی پیدا کردیم،
باید پاسخ‌های خود را به شکل طبیعی بنویسیم و اغلب اوقات،
کار طبیعی این است که تمام اجزای سؤال را در پاسخمان لحاظ کنیم.

چند نوع سیب داریم؟ در دنیا 7500 نوع سیب داریم.

(به هر حال، این واقعیت دارد).

به این ترتیب، فقط کلیدواژه لحاظ نمی‌کنیم.
بلکه به سؤالات مردم، به شکل طبیعی پاسخ می‌دهیم.

ما اغلب، نوشتن برای جستجو و نوشتن برای مردم را در برابر هم قرار می‌دهیم.
ولی در واقعیت، این‌ها با هم تضادی ندارند.

هدف ما مخاطب است.
موتور جستجو وسیله است.
بر این اساس، شروع به نوشتن کنید.

امیدواریم در مطلب آموزش تولید محتوا سئو شده برای تولیدکنندگان محتوا در سال 2020،
نگاه تان را عمیق تر و دقیق تر برای تولید محتوا که اولویت اول گوگل است روشن تر کرده باشیم.

 

خیلی خوشحالم که تا انتهای مطلب با کامل ترین مرجع وردپرس در ایران همراه شدید.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]
نوشته ایجاد شد 118

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا