س از فعال سازی افزونه منوی Photo Gallery

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو

بهینه سازی موتور جستجو بخش مهمی از بازاریابی آنلاین است زیرا جستجو یکی از راه های اصلی کاربران است که در وب قرار می گیرند.

در سال ۲۰۱۴، بیش از ۲٫۵ تریلیون جستجو در سراسر جهان در سراسر موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو، Baidu و Yandex انجام شد. برای اکثر وب سایت ها، ترافیک ناشی از موتورهای جستجو (که به نام “طبیعی” یا “ترافیکی”) شناخته می شود.بخش بزرگی از کل ترافیک آنها را تشکیل می دهد.

بیش از یک میلیارد نفر آنلاین هستند که ۹۳ درصد فعالیت های آنلاین در موتورهای جستجو نیز شروع می شود.

یکی از مهمترین مزایای موتورهای جستجو این است که کاربرانتان هر روز از موتورهای جستجو نیز می توان استفاده کنند.

ترافیک در سئو بیشتراز جاهای مختلف ممکن است به مشتری تبدیل شود.

یکی از بهترین ترافیک ها از طریق موتورهای جستجو نیز صورت می گیرد.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو یکی از موثرترین قدم در دنیای اینترنت برای معرفی شرکت ها است.

کسب درآمد بیشتر و جذب بازدیدکنندگان از یکی از راه های موثر سئو و بهینه سازی سایت نیز می باشد.

از آنجا که جستجو یکی از راه های اصلی است که افراد در جستجوی محتوای آنلاین، رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو می تواند به افزایش ترافیک به یک وب سایت منجر شود.

هدف از موتورهای جستجو، جستجوگرهای مطرح مانند گوگل، بینگ و یاهو میباشد.

با این مقاله سعی داریم کمی این موضوع را شرح دهیم.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به سایت شما کمک میکند تا با قرار گیری در صفحات اول موتورهای جستجو، بازدیدکنندگان کاملا رایگان و زیادی را از طریق موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو، بینگ و … جذب کنید، آمار بازدید سایت خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  الگوریتم page layout گوگل

به تجارت الکترونیکی خود رونق بخشید.

چگونه بهینه سازی موتور جستجو کار می کند:

موتورهای جستجو مانند گوگل از یک الگوریتم یا مجموعه قوانینی برای تعیین صفحاتی که برای هر پرس و جو داده شده استفاده می کنند.

این الگوریتم ها بسیار پیچیده شده اند و هزاران عامل را برای تعیین رتبه بندی خود در نظر می گیرند.

که ما دراین مقاله به معرفی تعدادی از انها میپردازیم

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

معیار اصلی وجود دارد که موتورهای جستجو برای تعیین کیفیت سایت و رتبه بندی آن ارزیابی می کنند:

نوع سیستم سایت:

موتورهای جستجو سایتهای پویا (Dynamic) را بیشتر از سایتهای ایستا (Static) دوست دارند. سیستم مدیریت محتوای پیشرفته، استاندارد و قدرتمند دستگیر خوبی برای شما و سایت شما خواهد بود.

سیستم های مدیریت محتوا با افزونه های مختلفی که بخش سئو را هم دربر میگیرد کمکتان میکند با بهره گیری از افزونه های قدرتمند سئو، سایت خود را راحتر و سریع تر بهینه سازی کنید.

وردپرس، جوملا و دروپال از جمله سیستم های های مدیریت محتواییست که افزونه ها (Plugins) های زیادی برای بهینه سازی برای موتورهای جستجو دارند.

لینک ها:

لینک های دیگر وب سایت ها نقش تعیین کننده ای در تعیین رتبه سایت در Google و سایر موتورهای جستجو دارند. دلیل این امر، پیوند را می توان به عنوان یک رأی از کیفیت وب سایت های دیگر مشاهده کرد.

زیرا صاحبان وب سایت ها به سایت های دیگر با کیفیت پایین پیوند نمی دهند.

سایت هایی که پیوندهای بسیاری از سایت های دیگر را به دست می آورند قدرت موتورهای جستجو را به دست می آورند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  ابزار سئو وردپرس

به ویژه اگر سایت هایی که به آنها لینک می کنند. معتبر باشند.

در بسیاری از وب سایتها مطمئنا مشاهده کرده اید که از کلمات click here و یا more و در وب سایتهای فارسی از ”ادامه” و یا “بیشتر” برای لینکها استفاده میشود.

باید بدانید که استفاده از این کلمات برای لینک به صفحات دیگر بسیار نا مناسب است.

اگر شما می خواهید که وب سایت شما در مورد موضوعی خاص از اهمیت بیشتری در موتورهای جستجو قرار بگیرد.

از این موضوعات در کلماتی که برای لینک به صفحات دیگر استفاده می شود. بهره بگیرید.

به طور مثال به جای کلمه “بیشتر” از ترکیب این کلمه و موضوع آن لینک استفاده کنید .

محتوا:

علاوه بر دنبال کردن پیوندها، موتورهای جستجو همچنین محتوای یک صفحه وب را تجزیه و تحلیل می کنند تا تعیین کند که آیا برای هر پرس و جو جستجو مناسب میباشد یا خیر.

بخش بزرگی از جستجوگرها در ایجاد محتوا است که به سوی کلمات کلیدی که کاربران موتور جستجو، جستجو می کنند هدف قرار می گیرند.

بسیاری از طراحان و برنامه نویسان وب از Title های مشابهی در سراسر صفحات خود استفاده میکنند.

این برای موتورهای جستجو بدین معناست که تمامی صفحات دارای یک موضوع مشابه هستند.

این اشتباهی بسیار بزرگ در طراحی یک وب سایت است.

بنابرین سعی کنید از موضوعات هر صفحه در Title آن صفحه استفاده کنید تا نتیجه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید.

اگر می خواهید نام وب سایت شما در Title تما می صفحات باشد از ترکیب نام وب سایت و موضوع آن صفحه استفاده کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
چگونه بهینه سازی موتور جستجو کار می کند:
چگونه بهینه سازی موتور جستجو کار می کند

ساختار صفحه :

مولفه سوم موتور جستجوگر، ساختار صفحه است.

طراحی سایت با هر زبانی باشد تفاوت خاصی ندارد.

ولی مهم اینست که در طراحی سایت استانداردهای W3C رعایت گردد.

استفاده از HTML5 به جای HTML و CSS3 به جای CSS توصیه میگردد.

نحوه ساختن کد HTML5 بر توانایی یک موتور جستجو برای ارزیابی یک صفحه تاثیر می گذارد.

سایت شما باید طوری طراحی گردد که استفاده از آن هم برای کاربر هم برای موتورهای جستجو آسان و راحت باشد.

زیاد از جاوا اسکریپت استفاده نشده باشد.

سنگین نباشد.

از تصاویر و فلش زیاد استفاده نشده باشد.

 

 

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
نوشته ایجاد شد 121

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا