اموزش سئو با گوگل پلنر

اموزش سئو با گوگل پلنر

اموزش سئو با گوگل پلنر

با سلام.در این مقاله از میلاد وردپرس میخواهیم به معرفی اموزش سئو با گوگل پلنر میپردازیم.پس تا انتها با تیم ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید:

 

ابزار گوگل کیورد پلنر (google keyword planner) یکی از بهترین ابزار گوگل است که از آن می‌توان برای پیدا کردن کلمات کلیدی برای سئو و بهینه سازی سایت و تبلیغات در گوگل ادوردز استفاده کرد.
در این مقاله و ویدئو زیر شما را با نحوه کار با ابزار گوگل کیورد پلنر و ترفندهای استفاده از آن آشنا می‌کنیم.

چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد
چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد

اموزش سئو با گوگل پلنر

استفاده از گوگل کیورد پلنر ۱۰۰درصد رایگان می‌باشد.
شما دیگر نیاز نیست برای کسب دسترسی به تبلیغات ادوردز مبلغی خرج کنید، برای دسترسی تنها به یک اکانت گوگل نیاز دارید.
اما در اینجا به هنگامی که سعی می‌کنید به این ابزار دست پیدا کنید اتفاقی رخ می‌دهد:
از شما خواسته می‌شود یک کمپین ادوردز راه‌اندازی کنید.

چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد
چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد

گوگل کمی در این زمینه خشن عمل می‌کند و درواقع هیچ راهی نیست که بتوانید بدون اینکه کمی پول خرج کنید به این ابزار دسترسی داشته باشید
اما ما خبرهای خوبی برای شما داریم: شما می‌توانید بدون اینکه تبلیغات ادوردزی کنید به این ابزار دسترسی داشته باشید، شما تنها باید چندین مرحله را طی کنید.

چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد
چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد

برای شروع روی “Go to Keyword Planner”  کلیک کنید. نکته: ممکن است از شما خواسته شود برای اعتبارسنجی دوباره پسوردتان را وارد کنید.

بخش مهمش اینجاست: زمانیکه شما “What’s your main advertising goal”  (هدف اصلی شما از تبلیغات چیست؟) را روی صفحه دیدید هیچ کدام از آن سه گزینه را انتخاب نکنید، در عوض روی لینک “Experienced with GoogleAds”  (تجربه گوگل ادز را دارید؟) کلیک کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  اموزش سئو فروشگاه اینترنتی
چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد
چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد

در صفحه بعدی روی لینک “Create an account without a campaign”  (بدون نیاز به داشتن یک کمپین یک اکانت درست کنید) کلیک کنید

چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد
چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد

(یک لینک کوچک دیگر) روی دکمه “Submit” (ارسال) در صفحه بعد کلیک کنید (نگران نباشید گوگل از شما نمی‌خواهد اطلاعات کارت اعتباری‌تان را وارد کنید).

چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد
چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد

سپس باید متن زیر را روی صفحه نمایشتان ببینید:

چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد
چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد

روی لینک “Explore your account”  (در اکانت خودتان کمی بگردید) کلیک کنید.

سپس روی لینک Tools (ابزارها) در نوار منو کلیک کرده و“Switch to expert mode.” (سوئیچ به مورد حرفه‌ای) را فشار دهید. این مراحل را دنبال کنید تا بتوانید سوئیچتان به مود دیگر تایید کنید.

چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد
چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد

سپس در آخر روی لینک “Tools”  (ابزارها) دوباره در منو کلیک کنید، باید یک لینک به پلنر کلمه کلیدی مشاهده کنید.

چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد
چگونه باید به گوگل کیورد پلنر (به صورت رایگان) دسترسی پیدا کرد

اکنون دسترسی شما برقرار است!
دیگر نیاز نیست که اطلاعات کارت اعتباری‌تان را وارد کنید و یا در ادوردز تبلیغی انجام دهید. اکنون بهتر است کاربرد آن را مورد بررسی قرار دهیم.

گوگل کیورد پلنر برای شروع دو گزینه را در اختیارتان قرار می‌دهد که عبارتند از:

  1. یافتن کلمات کلیدی: گرفتن ایده‌هایی درمورد کلمات کلیدی‌ای که به شما کمک می‌کنند به افرادی که به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند هستند دسترسی پیدا کنید؛
  2. دریافت حجم‌های جستجو و همچنین پیش‌بینی: به حجم جستجو و دیگر معیارهای تاریخی دیگر برای کلمات کلیدی‌تان همانند پیش‌بینی‌هایی درمورد نحوه عملکرد آن‌ها در آینده توجه داشته باشید.

هردو گزینه شما را به کیورد پلنر سوق می‌دهند اما آنچه که شما مشاهده می‌کنید بسته به انتخاب‌تان فرق می‌کند. این دو ابزار، دو ابزار جدا و مستقل نیستند. اکنون بهتر است که هر کدام را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  تولید محتوا در سال 2020

 

کلمات کلیدی را بیابید

آیا می‌خواهید ایده‌های جدیدی از کلمات کلیدی پیدا کنید؟ از اینجا شروع کنید.

همانند دستورالعمل قبلی گوگل تنها عبارات، کلمات و یا url مربوط به کسب‌وکارتان را وارد کنید. گوگل نیز کلمات کلیدی‌ای را به شما پیشنهاد می‌دهد. در اینجا پیشنهاداتی که برای “سئو” ارائه شده آورده شده است:

در کل 1.106 ایده برای کلمات کلیدی وجود دارد. برای هر پیشنهاد و ایده شما موارد زیر را مشاهده می‌کنید:

  • متوسط سرچ های ماهانه
  • رقابت
  • بیشترین مقدار قیمت صفحه (محدوده کم)
  • بیشترین مقدار قیمت صفحه (محدوده بالا)

اما شما تنها به کلمات تکی محدود نمی‌شوید؛ می‌توانید از جملات و عبارات نیز استفاده کنید. شما می‌توانید تا ۱۰ کلمه کلیدی/ عبارت را وارد کنید. همچنین گزینه‌ای برای استفاده از URL یا وب‌سایت نیز وجود دارد.

می‌توانید حقه دیگری را نیز به کار ببرید: می‌توانید به طور هم‌زمان 10 کلمه کلیدی URL را وارد کنید.

اما هرکاری که بکنید گوگل بیشتر از چندهزار پیشنهاد را به شما نشان نمی‌دهد. حتی زمانیکه من 10 کلمه کلیدی و یک URL را وارد کردم تنها 4.175 پیشنهاد برای من نمایش داده شد. این در مقایسه با ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی عملکرد ضعیفی دارد.

برای مثال، ای اچرفز کیوردز اکسپلورر (Ahrefs Keywords Explorer)، 484.282 پیشنهاد را براساس همان سه کلمه  نشان داد. این 102 برابر چیزی است که کیورد پلنر در اختیارتان قرار می‌دهد.

دریافت حجم جستجو و پیش‌بینی‌ها

آیا هم اکنون کلمات کلیدی‌ای که می‌خواهید نتایجشان را مشاهده کنید لیست کرده‌اید؟ از اینجا شروع کنید. تنها آن‌ها را پیست کنید، روی “Get started” (شروع)  کلیک کنید تا به بخش Forecasts  (پیش‌بینی‌ها) بروید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

در اینجا برای کلمات کلیدی هیچ پیشنهادی داده نشده است و نشان می‌دهد برای تصمیم‌گیری برای اجرای تبلیغات برای کلمات کلیدی‌تان در گوگل ادوردز در سی روزه بعد می‌خواهید چقدر کلیک و ایمپرشن دریافت کنید. همچنین باید هزینه‌های تخمینی CTR و CPC را نیز مدنظر خودتان قرار دهید.

بیشتر این داده‌ها هدفشان را روی تبلیغ‌کنندگان ادوردز گذاشته‌اند، اما یک حقه هست که می‌توانید از آن استفاده کنید: به تب  “Historical Metrics” (معیارهای تاریخچه‌ای) بروید و ببینید که حجم جستجوی متوسط 12 ماهه‌تان برای کلمات کلیدی چقدر بوده. این‌ها محدوده‌هایی هستند که شما به هنگام استفاده از گزینه “Find new keywords”  (یافتن کلمات کلیدی جدید) مشاهده می‌کنید. آیا در این محدوده‌ها مقداری مشاهده نمی‌کنید.

به خواندن ادامه دهید. شاید هیچ‌گاه متوجه آن نشوید اما من حقه‌ای دارم تا بتوانید همان حجم‌های جستجو را از حالت قفل خارج کنید.

 

ممنون که تا انتها با ما همراه شدید.

در اینده پستی در خصوص چند نکته و حقه برای کیورد پلنر گوگل(که بیشتر سئوکارها از آن اطلاعی ندارند) میخواهیم بگذاریم.

پس با تیم میلاد وردپرس همراه باشید.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *