الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر گوگل یکی از الگوریتم های تخصصی فروشگاهی است.
سئو بلک این الگوریتم تخت عنوان  الگوریتم گورخر گوگل توضیح داده است. که دراین مقاله راه کار های عملی مفیدی برای سایت های فروشگاهی ارئه شده است.
با استفاده از این راهکار ها فروش خود را چند برابر کنید.

الگوریتم گورخر گوگل
الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

الگوریتم گورخر گوگل یا Google Zebra الگوریتمی است که با هدف نظارت بیشتر و بهتر بر تجارت الکترونیک توسط گوگل بروزرسانی شد.امروزه با گسترش هرچه بیشتر ارتباطات و دنیای دیجیتالی ، شبکه های اجتماعی ، فروشگاه های اینترنتی و پدید آمدن تجارت در بستر اینترنت که در اصطلاح فنی به آن تجارت الکترونیک می گوییم گوگل احساس کرد برای اینکه مردم دنیا بتوانند بیشتر از این تکنولوژی ها برای زندگی راحت تر استفاده کنند و با اطمینان خاطر و اعتماد بیشتر از این فروشگاه های اینترنتی خرید کنند الگوریتمی به نام گورخر را بروزرسانی کرد.

ساختار کاری این الگوریتم به این شکل است که کلیه ی وبسایت های فروشگاهی را از لحاظ فنی مورد بررسی قرار می دهد و اگر متوجه شود که وبسایتی درحال فریب کاربران و کلاهبرداری از آنان است آن را به گوگل گزارش کرده و جریمه خواهد کرد به این ترتیب وبسایت های فروشگاهی برای اینکه بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند و فروش بیشتری داشته باشند باید اصول اساسی و قوانین تجارت الکترونیک را رعایت کنند تا گوگل نیز با این الگوریتم Zebra آنها را تایید نماید.

هدف گوگل از الگوریتم گورخر

الگوریتم گورخر پس از معرفی شدن، پا در عرصه جنگ با کلاهبردارانی گذاشت که به فکر دزدیدن پول کاربران بودند و یا قصد داشتند با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، بر سر خریداران کلاه بگذارند. مدت ها قبل تر از الگوریتم گورخر گوگل تعداد این کلاهبرداران در حال پیشرفت بود و اگر این روال ادامه پیدا می کرد، اکنون اکثر کاربران اعتماد خود را نسبت به فروشگاه های اینترنتی از دست داده بودند.

همچنین نتیجه ی همه ی این کارها سرانجام بر سر خود گوگل خراب می شدند و گوگل دیگر همانند امروز محبوب نبود. همانگونه که همه می دانیم جستجوگر گوگل با تولید الگوریتم های مختلف هدفی جز جلب رضایت کاربران را ندارد و نخواهد داشت. پیش از الگوریتم گورخر کاربران با خرید محصولات از اینترنت و دریافت محصولات اشتباه، نسبت به اینترنت و گوگل دیدگاهی منفی پیدا کرده بودند. در واقع مقصر این امر نیز گوگل نبود، بلکه آن دسته از کلاهبردارانی بودند که از اعتماد کاربران سایتشان سو استفاده می کردند.

این دسته از افراد سبب می شدند تا کاربران دیگر به خرید و فروش در اینترنت اعتمادی نداشته باشند و نسبت به گوگل دیدگاه بدی پیدا کنند. گوگل با مشاهده این فرایند و نتایج کلاهبرداری در فضای وب، متوجه شد که بیشترین ضرر را خودش متحمل می شود. به همین دلیل الگوریتم گورخر را تولید کرد تا کلاهبرداری در فضای اینترنت را تشخیص داده و سایت این کلاهبرداران را جریمه کند.

الگوریتم گورخر گوگل
هدف گوگل از الگوریتم گورخر

تاثیرات الگوریتم گورخر بر سئو

الگوریتم گورخر گوگل تاثیرات بسیاری بر روی سئو سایت ها داشته است. سایت هایی که بر ضد الگوریتم گورخر کار می کنند، توسط گورخر گوگل جریمه می شوند.

جریمه شدن یک سایت سبب می شود تا سایت مورد نظر در صفحه نتایج به ردیف ها و صفحات پایین تر سقوط کرده و یا حتی از صفحه نتایج حذف شود و درنتیجه توسط کاربران مشاهده نگردد.

آن دسته از سایت هایی که توسط کاربران مشاهده نمی شوند، طبیعتا هیچ کاربری بر روی آن ها کلیک نمی کند و سرانجام در اثر وارد نشدن کاربران به آن سایت، هم فروش سایت کاهش می یابد و هم اینکه فروشگاه مورد نظر در صفحه نتایج به سختی دیده خواهد شد.

محصولات موجود در سایت نیاز به فروخته شدن دارند تا سودی به صاحب فروشگاه برسانند، که این امر نیز ممکن نمی شود و فروش سایت اینگونه پایین می آید. با اندکی نگرش در این مطلب می شود به قدرت سئو در افزایش کسب درآمد نیز اشاره کرد.

سایت هایی که زیر لگد های گورخر له می شوند!

این روز ها راه اندازی فروشگاه اینترنتی تبدیل به امری عادی شده است. اکثر کاربرانی هم که به فکر کسب درآمد اینترنتی هستند، اقدام به این کار می کنند. اما اکثر این فروشگاه ها با شکست مواجه می شوند!

آیا می دانید چرا؟
نکاتی را که در زیر آورده ام همه نکاتی هستند که فروشگاه های اینترنتی با دارا بودن آنها به قعر نتایج گوگل سقوط می کنند:

۱. سایتتان از لحاظ برنامه نویسی مشکل دار باشد

برای اینکه یک سایت فروشگاهی خوب و بدون باگ داشته باشید، سایتتان باید از لحاظ برنامه نویسی درست باشد تا کاربر در هنگام خرید و یا انجام دادن کاری داخل سایت، به مشکلی برنخورد. اگر سایت شما مشکلی در برنامه نویسی داشته باشد توسط الگوریتم گورخر گوگل شناسایی خواهد شد.

۲. صاحب سایت ناشناس باشد

هیچوقت سعی نکنید که به عنوان مدیر سایت ناشناس باقی بمانید. چرا که اگر ناشناس باشید، کاربران اعتماد خود را نسبت به سایت شما از دست خواهند داد. سعی کنید برای سایت فروشگاهی خود آدرسی دقیق مشخص کنید و همچنین شماره تماس خود و یا فروشگاهتان را در داخل سایت جلوی دید اعضا قرار دهید.

۳. فروشگاهتان دارای محتوای کپی باشد

شما برای هر محصولی که در سایت قرار می دهید باید توضیحاتی از آن محصول مخصوص کسانی که خواهان خرید هستند و یا قصد بررسی محصولات را دارند، بنویسید.

این توضیحات می تواند بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کلمه باشد. که تولید یک محتوای ۱۵۰ کلمه ای بسیار با صرفه تر از کپی کردن آن از سایت های دیگر است. پس این مقدار کم را از سایت های دیگر کپی نکنید. در غیر اینصورت توسط الگوریتم گورخر جریمه خواهید شد.

الگوریتم گورخر گوگل
Copy content

۴. لینک سازی های غیر استاندارد

لینک سازی امری مهم در سئو سایت ها محسوب می شود. اینکه شما بهترین محتواها را برای محصولات خود قرار دهید، باز هم نمی توانید در کلمات پر رقابت تنها به کمک با کیفیت بودن محتوای سایتتان به نتایج بالاتر گوگل بیایید.

برای اینکه سایت خود را به ردیف های بالاتر در نتایج گوگل بیاورید، علاوه بر محتوای با کیفیت، تصاویر اختصاصی و … باید به کمک دانش سئو، لینک سازی های استاندارد و به اندازه برای فروشگاهتان انجام دهید.

فروشگاه هایی که موارد بالا را رعایت نمی کنند مورد هدف الگوریتم گورخر گوگل قرار گرفته و ضربه بدی به بازار فروش خود می زنند. اما سایت هایی نیز هستند که با رعایت نکات بالا و همچنین نکات اضافی دیگر خود را به ردیف های بالاتر در نتایج گوگل می آورند.

چگونه الگوریتم گورخر گوگل را اهلی کنیم؟

پس از اینکه دریافتیم چه نوع سایت هایی توسط الگوریتم گورخر گوگل جریمه می شوند، بد نیست تا نکات مثبتی را نیز یاد بگیریم تا با استفاده از آن ها نه تنها توسط گورخر گوگل جریمه نشویم بلکه بتوانیم به سادگی نظر گوگل را نیز به فروشگاهمان جلب کنیم.

الگوریتم گورخر گوگل

صفحات واکنش گرا

پس از تولید شدن موبایل های هوشمند شاهد شمار بیشتری از کاربران بودیم که با تلفن همراه خود وارد سایت ها می شدند. اما از آنجایی که صفحه نمایش این اسمارت فون ها کوچک بود، سایت مورد نظر بر روی این دستگاه ها غیر قابل استفاده میشد.

اصطلاح ریسپانسیو نیز از همینجا به وجود آمده است. تکنولوژی ریسپانسیو یا واکنش گرا باعث شد تا صفحات موجود در اینترنت، متناسب با دستگاه مورد استفاده باشند.

اگر شما با صفحه نمایشی بزرگ وارد صفحه ای در اینترنت شوید، اندازه آن صفحه متناسب با اندازه صفحه دستگاه شما خواهد شد و برعکس اگر با دستگاهی که صفحه نمایش کوچکی دارد، وارد یک صفحه واکنش گرا شوید، اندازه آن صفحه نیز متناسب با اندازه صفحه ی کوچک دستگاه شما خواهد شد.

الگوریتم گورخر می تواند واکنش گرا و یا غیر واکنش گرا بودن فروشگاه شما را به راحتی تشخیص دهد. پس برای اینکه کاربران بتوانند با هر دستگاهی وارد سایت شما شوند، باید صفحات فروشگاه خود را واکنش گرا بسازید.

محتوای فرِش تولید کنید

همانطور که می دانید گوگل جستجوگری محتوا محور است و به محتوا ارزش بسیاری قائل است. توضیحاتی که زیر هر محصول می نویسید محتوای فروشگاه شما محسوب می شوند.

سعی کنید این توضیحات را با زبان ساده و روان بنویسید و از سایت های دیگر کپی نکنید. اگر محتوایی که شما تولید می کنید، از لحاظ محتوایی کیفیت پایینی را دارا باشد، با لینک سازی های مختلف نیز نخواهید توانست سایتتان را در ردیف های بالاتر نتایج گوگل ظاهر کنید.

الگوریتم گورخر گوگل
محتوای فرِش

مشتری مدار باشید!

مشتری مداری فقط در فروشگاه های فیزیکی نیست!

بلکه در فروشگاه های مجازی نیز باید مشتری مداری را بلد باشید. با پاسخ دادن کامل و به موقع به نظرات و پیشنهادات مشتریان، می توانید دیدگاه مشتریان نسبت به فروشگاه خود را تغییر دهید.

شما می توانید هفته ها پس از فروش یک محصول، با خریدار مورد نظر تماس گرفته و درمورد رضایت ایشان از محصول خریداری شده سوال بپرسید.

با این روش ها شما می توانید درجه وفاداری خریدارانتان را بالا برده و کاربران به سایت شما اعتماد کافی پیدا کنند.

پشتیبانی عالی داشته باشید

پشتیبانی یکی از عوامل مهمی است که بیشتر فروشگاه های بزرگ نیز در آن ضعف وجود دارد. وقتی کاربری از شما محصولی را خریداری می کند، این را بدانید که تمامی خرید های زندگی روزمره اش تمام نشده است! و خرید هایی در زندگی دارد که می تواند آن ها را نیز از سایت فروشگاهی شما تهیه کند.

شما می توانید جهت حمایت از مشتریان خود تخفیف هایی را نیز برایشان در نظر بگیرید. با ارسال خبرنامه می توانید کاربران خود را با تخفیف های مختلف در سایتتان آگاه سازید.

محصولات بی کیفیت به خورد مشتری ندهید!

کیفیت محصولاتی که به فروش می رسانید بسیار مهم است.

اگر کاربری از سایت شما خرید کند و محصولی خارج از انتظارش تحویل بگیرد، شک نکنید که برای بار دوم به فروشگاه شما مراجعه نخواهد کرد. و اما بر عکس! اگر کیفیت محصولی که کاربر از شما خرید کرده است، خوب باشد و مشتری از آن راضی بوده باشد، فراموش نخواهد کرد که خرید بعدی را از سایت شما انجام دهد.

این چرخه و نظم تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که محصولی بی کیفیت به دست مشتری برسد و یا مشتری از نحوه پشتیبانی شما رضایت کافی نداشته باشد.

 داشتن نماد الکترونیک

نماد الکترونیکی نمادی است که قابل اعتماد بودن سایت شما را به نوعی برای کاربران تضمین می کند.

برای تهیه این نماد باید به سایت enamad مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم و تایید شرایط اقدام به دریافت این نماد کنید.

کاربری که وارد سایت شما می شود با مشاهده این نماد می تواند به سایت شما اعتماد کرده و از سایت شما اقدام به خرید کند.

همچنین اگر از اطلاعات کاربران سو استفاده کنید و یا مرتکب تخلفی شوید، کاربر می تواند با مراجعه به مراجع قانونی پیگیر شکایت خود شود.

اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که الگوریتم گورخر نماد الکترونیکی را هم تشخیص می دهد؟

بگذارید اینگونه به سوالتان پاسخ دهم. فرض کنید ۱۰ نفر کاربر به فروشگاه شما مراجعه کرده اند؛ رفتار این ۱۰ نفر به هنگام مشاهده کردن و یا نکردن نماد الکترونیکی مسلما متفاوت خواهد بود. یکی از ویژگی های بزرگ گوگل رفتار سنجی کاربران است که رفتار کاربران را درک می کند و می فهمد که آیا کاربر از سایت شما خوشش آمده است یا نه. سرانجام گوگل بر اساس همین رفتار سنجی، سایت شما را در صفحه نتایج خود رتبه بندی خواهد کرد.

الگوریتم گورخر گوگل
نماد الکترونیکی

امانتدار باشید

شما به عنوان مدیر یک فروشگاه اینترنتی به هنگام فروش محصولات که اطلاعات کاربران را دریافت می کنید، باید به حریم خصوصی آن ها احترام گذاشته و در حفظ اطلاعات شخصی آن ها کوشا باشید. در غیر این صورت آوازه سایت شما به گوش همگان خواهد رسید و کسی به سراغ فروشگاهتان نخواهد آمد.

تمام موارد بالا باید رعایت شوند تا سایت فروشگاهی شما را کامل سازند. اگر فروشگاهتان یکی از موارد بالا را نداشته باشد، یعنی سایتتان هنوز کمبود هایی دارد که باید رفع شوند!

جمع بندی الگوریتم گورخر گوگل

نکات مهم الگوریتم گورخر گوگل در رعایت تجارت الکترونیک :

  • اگر فروشگاه اینترنتی دارید حتما برای آن نماد اعتماد الکترونیکی تهیه کنید.
  • تجربه کاربری و رابط کاربری مناسبی برای مشتریان خود فراهم کنید.
  • برای خدمات و محصولات خود ضمانت نامه یا پشتیبانی پس از فروش درنظر بگیرید.
  • به نظرات کاربران خود اهمیت داده و رضایت مشتریان را جلب کنید.
  • تولید محتوای مناسب برای خدمات و محصولات خود انجام دهید.
  • برای مشتریان چندین درگاه پرداخت امن ایجاد کنید.
  • از اطلاعات مشتریان خود حفاظت کنید.
  • مطمئن شوید که محصولات و خدماتتان بدست مشتری می رسد.
  • مشکلات فنی سایت خود را برطرف سازید.
  • و….

مواردی که گفته شد نمونه عوامل موثر در داشتن تجارت الکترونیک بهتر است بنابراین برای اینکه از این الگوریتم گوگل درامان بمانید و خطری تجارت الکترونیکی شما را تهدید نکند بهتر است قوانین را رعایت کرده و در جلب رضایت مشتریان کوشا باشید.درنهایت امیدوارم که مطالعه ی این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و با ویژگی و ساختار کاری این الگوریتم گورخر و اینکه چه تاثیری می تواند بر سئو و تجارت الکترونیک داشته باشد آشنا شده باشید.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
بیشتر بخوان بیشتر بدان  آموزش سئو وردپرس با افزونه yoast seo
نوشته ایجاد شد 118

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا