الگوریتم دزد دریایی گوگل

الگوریتم دزد دریایی گوگل

الگوریتم دزد دریایی گوگل یا همان الگوریتم Pirate گوگل یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است است که تیم سئو بلک تصمیم دارد ب طور جامع راجب ان توضیح دهد.
در این مقاله علاوه بر این که این الگوریتم را تعریف میکنیم
و دلیل نام گذاری ای الگوریتم را بیان میکنیم.
به شما عزیزان توضیح میدهیم که چه سایت هایی را جریمه میکند
و باید چه اقداماتی برای جلوگیری از جریمه این الگوریتم انجام دهیم.

الگوریتم دزد دریایی گوگل چیست

الگوریتم Pirate در اوت سال ۲۰۱۲ برای نتایج جستجوی گوگل اجرا شد.
در اصل وظیفه الگوریتم دزدان دریایی تشخیص و شناسایی وب سایت اصلی از وب سایت کپی بردار است.
این الگوریتم در اکتبر 2014 به روز رسانی شده ولی با این حال هنوز هم ضعف های در آن دیده می شود.
عملکرد این الگوریتم بیشتر در سطح صفحه است و سبب می شود رتبه صفحه کپی کار افت نماید،
و تاثیر آنچنانی بر دامنه اصلی ندارد.

نکته:الگوریتم دزدان دریایی باعث حذف صفحات کپی بردار نمی‌شود
بلکه فقط رتبه آن‌ها را کاهش می‌دهد در اصل الگوریتم Pirate قصد دارد سایت اصلی را در نتایج بالاتر از سایت های کپی کننده قرار دهد.

الگوریتم دزد دریایی گوگل
الگوریتم Pirate

دلایل انتشار الگوریتم دزدان دریایی

گوگل همیشه توصیه می‌کند مطالب جدید و پر محتوا بری مخاطبان ارائه کنید
و از کپی مطالب دیگران خودداری کنید،
به همین سبب برای مبارزه با کپی‌برداری این الگوریتم را در نتایج جستجو اجرا کرده است.

این الگوریتم برای سایت های که تولید محتوا انجام می‌دهند بسیار مفید و امیدبخش است.

تشخیص و شناسایی کپی بودن مطلب از سایر وب سایت ها از نظر الگوریتم دزدان دریای ، ارتباط مستقیمی با رتبه اعتماد ، سابقه‌ی وب سایت ،لینک های ورودی و زمان انتشار مطالب دارد . به صورتی که اگر مطلبی را شما منتشر کنید و بلافاصله در سایر سایت های دیگر ، مطلب شما درج شود ، اگر آن سایت ها دارای دامنه قوی از نظر بک لینک ، لینک داخلی و رتبه اعتماد نسبت به سایت شما باشد . احتمال تشخیص اشتباه گوگل بالا خواهد رفت.

در ادامه بخوانید:  الگوریتم پاندا Google Panda Algorithm

 

دلیل نام گذاری الگوریتم Pirate گوگل

لگوریتم دزد دریایی یا همان Pirate گوگل در آگوست 2012 توسط گوگل معرفی شد.هدف گوگل از نام گذاری این الگوریتم به نام دزد دریایی به این دلیل بوده است که اینترنت و صفحات وبسایت ها را همچون دریا درنظر گرفته که صاحبان وبسایت ها ، طراحان و متخصصین آنها ملوانان کشتی و سرنشینان کشتی نیز همان کاربران وبسایت ها می باشند که دزدان دریایی تمام ثروت آنها را غارت کرده و می دزدند…ثروت کشتی آنان(وبسایت)چیست؟؟ ثروت و سرمایه ی یک وبسایت همان محتوایی است که توسط عوامل یا کاربران آن تولید می شود.درواقع هدف گوگل از این الگوریتم جلوگیری از کپی مطالب وبسایت ها و جلوگیری از نقض قوانین کپی رایت است.با نام گذاری این الگوریتم و اعمال آن برروی وبسایت ها به سایر وبسایت ها و سارقان محتوا هشدار می دهد که نباید مطلبی را از وبسایت دیگر کپی کرده و در سایت خود قرار دهند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  بهترین قالب وردپرس از نظر سئو
الگوریتم دزد دریایی گوگل
سارقان محتوا

این الگوریتم به شدت با سارقان مبارزه کرده
و آنها را شناسایی می کند اما برخلاف الگوریتم های دیگر ، متخلفین پس از شناسایی جریمه نخواهند شد
بلکه جایگاه و رتبه بندی آنها در نتایج موتورهای جستجو تغییر خواهد کرد
به طوری که این الگوریتم وبسایت اصلی را شناسایی کرده و وبسایت های خاطی را نیز شناسایی می کند
و سپس رتبه بندی بهتر را به تولید کننده اصلی محتوا داده و سایر وبسایت ها با افت شدید رتبه مواجه خواهند شد.

بنابراین برای اینکه از این الگوریتم دزد دریایی گوگل در امان بمانید سعی کنید خودتان محتوای باکیفیت و مفید برای کاربرانتان تولید کنید تا علاوه بر جلب رضایت کاربران وبسایت خود از افت جایگاه وبسایتتان نیز پیشگیری کنید. اگر دقت کرده باشید از ابتدا تا به اینجا در همه ی مطالبی که درمورد سئو صحبت کردیم ، تولید محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین به این نکته ی مهم توجه کنید که تولید محتوای بهینه و کاربر پسند از جایگاه ویژه ای در تکنیک های سئو برخوردار است.

 

الگوریتم دزد دریایی دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

با افزایش بی قانونی و کپی منابع سایت های دیگر توسط کاربران، شکایت ها و گزارش ها علیه سایت های کپی کار روز به روز بیشتر میشد. تعداد این گزارشات دیگر به حدی رسیده بود که گوگل توانایی بررسی و پاسخ گویی به همه آن ها را نداشت.
به همین دلیل گوگل این وظیفه را بر عهده الگوریتم دزد دریایی گذاشته است
که به گزارشات و شکایت ها بر علیه سایت های کپی کار رسیدگی می کند.

الگوریتم دزد دریایی گوگل در زمان بررسی مطالب سایت ها، به زمان انتشار محتوای مورد نظر در سایت ها توجه می کند و سایتی که در ابتدا آن محتوا را منتشر کرده است، صاحب اصلی مطالب است. در حقیقت هدف الگوریتم دزد دریایی این است که سایت های کپی کار را در صفحه نتایج، پایین تر از سایت اصلی قرار دهد. الگوریتم دزد دریایی گوگل پس از آپدیت دوم خود در سال ۲۰۱۴ عملکرد بسیار خوبی پیدا کرد و اکنون خیلی بهتر از قبل، سایت های کپی کار را از سایت های اصلی تشخیص می دهد. همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید، تعداد درخواست های ثبت شده برای حذف صفحات دارای محتوای کپی، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ روز به روز در حال افزایش است که پس از آپدیت دوم الگوریتم دزد دریایی، برای مدت بسیار کوتاهی به بیشترین مقدار خود رسیده و سپس کاهش یافته است.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  url فارسی بهتر است یا انگلیسی

دزد دریایی گوگل کدام سایت ها را جریمه می کند؟

اما سوال اینجاست که الگوریتم دزد دریایی گوگل پس از تشخیص سایت های کپی کار با آن ها چه کار می کند؟
آیا همه آن ها جریمه می شوند؟
پاسخ این سوال خیر است!
همه سایت های کپی کار جریمه نمی شوند بلکه حتی برخی از آن ها افت رتبه پیدا می کنند
و برخی حدودا هیچ تاثیری نمی گیرند. سایت های کپی کار نیز چند نوع هستند؛

  1. سایت هایی که تمام مطالب خود را از یک سایت مشخص دیگری کپی کرده اند
  2. سایت هایی که تمام محتوا های آن ها کپی است اما از چندین سایت مختلف
  3. سایت هایی که فقط بعضی از منابعشان کپی است
  4. و در آخر سایت هایی که فقط چند جمله محتوای کپی دارند

در موارد بالا، مورد ۴ ام بر عهده الگوریتم پاندا و رسیدگی به موارد ۱ و ۲ و ۳ بر عهده دزد دریایی گوگل است. رفتار الگوریتم دزد دریایی گوگل برای موارد اول و دوم یکسان است. تنها تفاوتی که بین مورد اول و دوم مشاهده می شود این است
الگوریتم دزد دریایی گوگل صفحه سایت ها را مورد هدف قرار می دهد و کاری با دامنه سایت شما ندارد

الگوریتم دزد دریایی گوگل
الگوریتم Pirate

چگونه از جریمه دزد دریایی گوگل در امان بمانیم؟

تا به اینجا باید دلیل جریمه شدن وبسایت ها توسط الگوریتم دزد دریایی گوگل را می دانستید.
راه کار های بسیار ساده ای وجود دارند که سایت شما را از جریمه شدن توسط الگوریتم دزد دریایی گوگل در امان نگاه می دارند. دو نکته ای که در زیر آورده شده اند را حتما رعایت کنید تا دزد دریایی گوگل کاری به کار سایت شما نداشته باشد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  سئو و بهینه سازی وب سایت

۱. محتوای تازه تولید کنید

محتوا پادشاه است! این جمله را شاید در خیلی از جاها دیده باشید و اصلا به عمق ماجرا پی نبرده باشید.

باید خدمتتان عرض کنیم که محتوا واقعا پادشاه است حتی برای الگوریتم دزد دریایی! اگر با الگوریتم های گوگل آشنایی داشته باشید در می یابید که بیشتر الگوریتم ها بر روی محتوای سایتتان مانور می دهند! یعنی دنبال بهانه و عیبی داخل محتوای سایتتان هستند تا رتبه سایت شما را کاهش داده و یا سایت را جریمه کنند. اینکه شما برای وبسایت خود محتوای جدیدی تولید کنید امری بسیار مهم در سئو محسوب می شود.

چیزی را که خودتان درک می کنید، بنویسید و در سایت قرار دهید.
مطمئن باشید که گوگل برای محتوایی که خودتان تولید کرده اید،
ارزش بسیار زیادی قائل است حتی اگر ناقص تر از سایت های دیگر باشد.
سایت های بسیاری هستند که هدف محتوایشان یکی است
و همه محتوای یکسانی دارند که تنها تفاوت آن ها در جمله بندی محتوایشان است.
الگوریتم دزد دریایی گوگل” پس از اینکه توسط عاملی گزارش شدید با بررسی سایت شما می تواند کپی بودن محتواهایتان را تشخیص دهد.

۲. ذکر منبع را فراموش نکنید

اگر تا به حال محتوایی تولید کرده باشید حتما این مورد را تجربه کرده اید که گاهی اوقات به هنگام تولید محتوا ناچار به استفاده از تصاویر و یا ویدیو های تولید شده توسط سایت های دیگر هستیم و بدون آن تصاویر و ویدیوها نمی توانیم منظور و هدف مطلب را به درستی برسانیم. هر زمان که با اینگونه موارد روبرو شدید به هیچ عنوان ذکر منبع را فراموش نکنید و در پایان مقاله تان حتما منبع محتوایی که از آن استفاده کردید را ذکر کنید. بیشترین سایت هایی که توسط الگوریتم دزد دریایی گوگل جریمه می شوند نیز بخاطر استفاده از منابع دیگران بدون ذکر منبع می باشد. اگر دقت کنید سایت هایی که منبع را ذکر می کنند، از محبوبیت بیشتری در میان مردم برخوردار بوده و همچنین مورد اعتماد کاربران بسیاری قرار می گیرند.

رعایت دو مورد بالا در جهت سازش با دزد دریایی گوگل واجب هستند.

حرف اخر

مثل همیشه میگویم محتوا پادشاه است. 🙂

Click to rate this post!
[Total: Average: ]
نوشته ایجاد شد 121

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا