آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

آیا میخواهید سئو فروشگاه خود را ارتقا دهید، اما مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید؟ یا اصلا چه کاری باید انجام دهید؟
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای فروشگاه ووکامرس شما معادل داشتن کسی است که در هر گوشه ای از خیابان واقع در دنیای واقعی ایستاده باشد، که علامت هایی با نام تجاری فروشگاه شما و آدرس را به مردم نمایش می دهد.
اگر شما فروشگاه ووکامرس خود را برای جستجوگرها بهینه سازی نکرده اید، پس فروش بسیاری را که می توان از این موتور های جستجو به سراغ شما می آیند را دست دهید. ما در این مقاله راهنمای کامل سئو ووکامرس را آماده کرده ایم تا بتوانید هر آنجه لازم است را برای افزایش سئو فروشگاه وردپرس تان انجام دهید، و هرچه زودتر به رتبه های اول دسترسی پیدا کنید.

در سلسه آموزش های سئو فروشگاه اینترنتی همان طور که میدانید نکات جامع و کاملی در مورد تولید محتوا گفته شده است در این مقاله به موضوع مهم ساختار سایت میپردازیم.
باشد که با اسفاده از مقاله آموزش سئو فروشگاه اینترنتی بهترین نتیجه را در سایت فروشگاهی خود کسب کنید.

ساختار سایت

ساختار سایت، اساس یک وب سایت و استراتژی سئو آن است.
بدون داشتن یک ساختار سایت مناسب، کاربران دچار گیجی در سایت شما شما شده و در نتیجه آن را به سرعت ترک می کنند.
خروج سریع کاربران به معنی افزایش بانس ریت می باشد و گوگل به هیچ وجه چنین چیزی را برای یک فروشگاه اینترنتی نمی پسندد.

با توجه کردن به نکاتی که در ادامه مطرح می شوند، ساختار سایت را بهبود بخشیده و تجربه کاربری بهتری را القا کنید.

پروتکل SSL

فروشگاه اینترنتی شما می بایست مجهز به پروتکل SSL باشد.
این پروتکل موجب محافظت از اطلاعات مشتریان شده و مورد قبول گوگل نیز است.

همچنین داشتن HTTPS موجب بهبود اندک سئو وب سایت نیز می شود.

گوهینامه SSl را برای سایت تهیه کنید. گوگل برای سایت هایی که امنیت بالاتری دارند، اعتبار بیشتری قائل می شود.

سرعت سایت

سرعت سایت در سئو فروشگاه های آنلاین بسیار مهم است.
با افزایش سرعت بارگذاری سایت، میزان بانس ریت به طرز چشمگیری کمتر می شود.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  اموزش سئو در اینستاگرام

نسخه موبایل

نسخه موبایل سایت را به فراموشی نسپارید.
50 درصد درامد سایت ها در انتهای سال 2017 از موبایل ها بود. هرچه زودتر نسبت به بهینه سازی نسخه موبایلی سایت اقدام کنید.

بک لینک

قبل از شروع اوج فروش فصلی شروع به ساخت بک لینک کنید تا رتبه و ترافیک سایت ارتقا یابد.

متای جذاب

توضیحات متای جذاب تری بنویسید تا نرخ کلیک سایت افزایش یابد. متای تضیحات مستقیما بر روی رتبه سایت اثری ندارد اما یک متای توضیحات خوب می تواند موجب افزایش CTR و ارتقا سئو سایت گردد.

متن جایگزین عکس

متن جایگزین عکس
متن جایگزین عکس

متن جایگزین را به عکس های سایت اضافه کنید. این کار نه تنها موجب ارتقا سئو و ایندکس بهتر عکس ها توسط موتورهای جستجو شده، بلکه موجب می شود تا افراد نابینا نیز بتوانند محتوای عکس های سایت را درک کنند.

لینک های داخلی

برای بهبود لینک های داخلی و ساختار سایت نسبت به پیاده سازی بردکرامب اقدام فرمایید.

دسته بندی های جداگانه

دسته بندی های سایت را جداگانه طراحی کرده و همانند یک صفحه اصلی به آن توجه کنید. محتوا و کلمات کلیدی مرتبط را نیز در متن صفحه و عنوان آن به کار برید.
دسته بندی ها و زیرمجموعه های آنها را به صورت زیر هم در فروشگاه اینترنتی خود به کار برید.

ساختار دسته بندی های سایت را به گونه ای صحیح پیاده سازی کنید.
به عنوان مثال کفش های بسکتبال مردانه می تواند عبارت مناسبی برای یکی از دسته بندی های سایت باشد.

یو آر ال

یو آر ال های سایت را کاربر پسند و متناسب با استانداردهای گوگل انتخاب کنید. نمونه هایی از یو ار ال های استاندارد را در ادامه مشاهده می کنید:

  • صفحات دسته بندی: website.com/category/
  • صفحات زیرمجموعه های دسته بندی اصلی: website.com/category/sub-category/
  • صفحه محصولات: website.com/category-sub-category/product-name/

گوگل یو آر ال های ساده، کوتاه و تمیز را دوست دارد، حتی اگر این یو آر ال ها متعلق به یک فروشگاه اینترنتی باشد.
دقت داشته باشید که پارامترهایی مانند productid=4t4646642 برای استفاده در یو آر ال محصول مناسب نیستند.
همواره از کلمات کلیدی اصلی در یو آر ال بهره برده و تا آنجا که ممکن است دست از استفاده از کارکترهای نامفهوم بردارید.

یو آر ال ها کوتاهتر نسبت به یو آر ال های بلندتر احتمال کسب رتبه بهتری دارند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  سئو سایت بهینه سازی وب سایت
یو آر ال
یو آر ال

فشرده سازی عکس

عکس های سایت را برای بارگذاری سریعتر آن ها فشرده سازی کنید.
سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم سئو و رتبه بندی سایت در نتایج جستجوست.

جستجوگر داخلی

جستجوگر داخلی فروشگاه اینترنتی را از یاد نبرید. ارتقا ماژول جستجوی سایت می تواند موجب افزایش فروش آن شود.

عنوان سایت

عنوان سایت
عنوان سایت

عنوان سایت را محدود به 60 الی 70 کارکتر کنید و در آنها از کلمات کلیدی اصلی برای جلب نظر کاربران استفاده نمایید.

دکمه های اشتراک گذاری

دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را همواره در دسترس کاربران قرار داده تا آنها بتوانند به راحتی هر محصول را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک گذارند.

طراحی صفحه 404

صفحه 404 سایت را به گونه ای طراحی کند تا منطبق با اصول سئو بوده و موجب افزایش فروش سایت گردد.

ماژول گفتگو

با استفاده از ماژول های گفتگوی آنلاین در وبسایت، فروش سایت را تا 50 درصد افزایش دهید.

نقشه سایت

نقشه سایت و فایل robots.txt را در وبسایت قرار داده و آن ها را به گوگل معرفی کنید.

لینک سازی داخلی

در آموزش سئو فروشگاه اینترنتی با لینک سازی داخلی و افزایش سرعت سایت، بانس ریت آن را کاهش دهید.
این مسئله موجب کمک به افزایش رتبه سایت می گردد.

بیشتر بخوانید:

الگوریتم گوگل 2020

الگوریتم تطبیق عصبی

خدمات سئو و بهینه سازی سایت

پیشنهاد محصولات

به محصولات مرتبط در صفحه هر محصول یا محصولاتی که دیگر کاربران خریداری کرده اند، لینک داده تا میزان فروش سایت را افزایش دهید.

به جای عبارت “کلیک کنید”، از انکرتکست متناسب با صفحه لینک شده استفاده کنید تا رتبه آن صفحه در نتایج جستجو ارتقا یابد.

تجربه کاربری

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی شما می بایست در جهت بهبود تجربه کاربری باشد.
سئو مجموعه اقداماتیست که برای کاربران واقعی سایت صورت می گیرد و نه موتورهای جستجو.
از این رو محتوای سایت می بایست خوانایی بالایی برای کاربران داشته باشد.

در هنگام موقعیت های زمانی خاص مانند اعیاد، از دکمه های فراخوای برای اقدام استفاده کرده تا کاربران را به مشارکت بیشتری در سایت ترغیب کنبد.

صفحه درباره ما

با ایجاد صفحه درباره ما، محتوای درون سایت را افزایش داده و به گوگل نیز اعلام کنید که در چه دسته بندی از محصولات فعال هستید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  سئو نقشه گوگل
صفحه درباره ما
صفحه درباره ما

نام محصول

همواره نام محصول را در عنوان صفحه به کار برید تا کاربران دقیقا همان عبارتی را در نتایج جستجو مشاهده کنند که آن را جستجو کرده اند.

عبارت کلیدی

بر روی عبارت کلیدی بلند تمرکز کنید. این گونه عبارات می توانند تا 20000 جستجو را در ماه پوشش داده و موجب افزایش ترافیک سایت گردند.

پتانسیل بالا خرید

صفحه خانگی فروشگاه اینترنتی شما می بایست پتانسیل بالایی برای شروع خرید داشته باشد.
با پیشنهاد کردن محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات در صفحه ابتدایی، کاربران را جذب سایت کرده و از خطر افزایش بانس ریت فرار کنید.

به عنوان مثال به صفحه ابتدایی آمازون در تصویر زیر توجه کنید:

اتمام موجودی

در هنگام اتمام موجودی یک محصول امکانی را فراهم کنید تا کاربران با ثبت تلفن یا ایمیل خود از موجود شدن دوباره آن مطلع شوند.

اندازه عکس در موبایل

اندازه هر عکس در نسخه های مویابلی صفحات را حداکثر 70KB کنید تا سرعت بارگذاری سایت ارتقا یابد.

هدینگ

دقت داشته باشید که از هدینگ ها در صفحات محصولات استفاده کنید.
اضافه کردن آنها به عناوین صفحه بسیار آسان است. به عنوان مثال پیشنهاد می شود که نام محصول را در تگ H1 بنویسید.
این کار موجب برجسته تر شدن نام محصول و افزایش خوانایی آن برای کاربران و موتورهای جستجو می شود.

 

مثالی از استفاده از هدینگ ها را در تصویر زیر و در ریچ کارد گوگل مشاهده می کنید:

تگ کانونیکال

از تگ کانونیکال استفاده کرده تا اولویت اصلی در بین چندین آدرس مختلف از یک محصول مشخص شده و از بروز محتوای تکراری جلوگیری کنید.
یکی از سریع ترین راهکارهای حل مشکل محتوای تکراری در سایت، استفاده از همین تگ کانونیکال است.

 

شمارش معکوس

با استفاده از شمارش معکوس در صفحه محصولات سایت، کاربران را ترغی به خرید آن کنید.
این راهکار از آن دسته راهکارهاییست که امروزه در بین فروشگاه های اینترنتی بزرگ برای فروش محصولات ویژه رواج دارد.

شمارش معکوس
شمارش معکوس
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
نوشته ایجاد شد 118

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا